Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2011 09:31 - „Отслабнете завинаги!“ от Маргарита Королева
Автор: knigomrezha Категория: Изкуство   
Прочетен: 3137 Коментари: 0 Гласове:
0



Издателство „Ентусиаст“ издава книгата „Отслабнете завинаги!“ на известния диетолог Маргарита Королева. Прочутата „Диета на Королева“ промени живота на милиони хора по света.


Отслабнете завинаги!“ от Маргарита Королева

Издателство: Enthusiast, 2011, 272 с.


Цена: 13 лв. -> 12,35 лв.


image


Медицина за всеки -> Здраве. Пол. Възраст


Днес един от най-актуалните здравни проблеми в световен мащаб е този със затлъстяването. Над половин милиард мъже и жени – близо 1 на всеки 9 възрастни – страдат от клинична степен на затлъстяване, показва изследване на Харвард, Имперския колеж в Лондон и Световната здравна организация (СЗО). Наднорменото тегло причинява всяка година 3 милиона смъртни случая от сърдечни заболявания, диабет, рак и други болести, по данни на СЗО. В много от европейските страни повече от 40% от населението страда от затлъстяване и този процент нараства постоянно. Същото се случва и в САЩ. Там през последните 12 години броят на хората с наднормено тегло се е увеличил с 10% и е достигнал 61% от населението на страната. В Русия от затлъстяване страдат повече от 40% от населението.


Респективно драстично нараства броят на подложилите се на естетични интервенции. Изненадващо все по-голям е процентът на мъжете в САЩ, подложили се на хирургическа намеса, за да се справят с наднорменото тегло. През миналата година делът на мъжете, които са прибегнали до такива процедури е с 2% по-висок спрямо предходната година, сочи проучване на Американското дружество на естетичните хирурзи. Всеки килограм в повече увеличава риска от здравословни проблеми, понижава самочувствието и увереността, и се отразява върху начина на живот.


За съжаление нито съвременната, нито народната медицина могат да предложат универсална рецепта за стройно и привлекателно тяло. Известният диетолог Маргарита Королева се занимава с проблемите на отслабването и моделирането на фигурата без хирургична намеса повече от 20 години. Своя труд тя публикува в книгата си „Отслабнете завинаги! Лесният път към стройната фигура“, която „Ентусиаст“ издаде у нас. Създадената от Маргарита Королева програма за намаляване на теглото помага на милиони хора по света да се освободят от излишните килограми, както и да запазят постигнатия резултат завинаги. Авторката сама доказва на практика ефективността на програмата: след второто си раждане тя сваля 30 кг. „Ние избираме тонуса, работоспособността, прекрасното настроение и здраве. Ние избираме за себе си нов живот – активен, изпълнен със смисъл, с усещане за собствената ни значимост“, споделя известната диетоложка за философията на метода си.


В „Отслабнете завинаги!“ Маргарита Каролева прави преглед на по-известните и популярни диети, техните плюсове и минуси, разглежда типовете затлъстяване, извежда формули за нормалното и идеалното тегло. Така всеки, който желае, може да провери чрез тях какво тегло има – нормално, идеално или наднормено. Разгледани са спомагателни процедури за достигане на нормално тегло – физическо натоварване, физиотерапевтични процедури, лекарствени методи за лечение на затлъстяването, мезотерапия. Едно от основните правила в програмата на Королева е честото хранене със здравословна и подходяща храна, което позволява да се отслабва, без мъчително гладуване. Много полезни за читателите са примерните диети, включени в книгата, както и съвети за запазване на теглото. Така всеки, който желае, може да опита да намали теглото си без постоянния надзор на диетолог.


Освен ефективната програма за борба с килограмите, в книгата „Отслабнете завинаги!“ Маргарита Королева предлага 20 правила по пътя към здравословния начин на живот, като обръща отново внимание на мотивацията на всеки, поел по този път. Приложени са таблици за съдържанието на продуктите и калориите в тях, колко калории губи човек при различни физически упражнения, дневник, както и календар за разтоварващите дни.


Маргарита Королева и книгата й „Отслабнете завинаги!“ са изключително популярни в Русия, където вече се предлага марка диетични храни по нейни рецепти, наречена „Диетата на Королева“. Сред последователите на метода й за отслабване са бизнесмени, политици, а също и много от звездите на руския шоубизнес, между които  Николай Басков, Филип Киркоров, Надежда Бабкина и други.


¤


За автора


imageМаргарита Королева завършва Първи московски медицински институт, а след това и клинична аспирантура специалност Кардиология. Защитава дисертация за степен кандидат на медицинските науки. Преминала е обучение във водещи клиники в Русия, Франция, Италия и Китай и е дипломиран специалист в областта на диетологията, физиотерапията, козметологията и мезотерапията. От 20 години се занимава с проблемите на отслабването и моделирането на фигурата без хирургична намеса.


Маргарита Королева е един от първите специалисти по хранене в Русия, които съставят индивидуални комплексни програми за корекция и подържане на теглото. В момента оглавява Центъра по естетична медицина „Маргарита Королева“, основан през 2005 г., а през ноември 2008 г. е открит втори такъв център. В него се използват най-новите постижения в областта на естетичната медицина.


¤


Из „Отслабнете завинаги!“ от Маргарита Королева


Аз, като много други хора, живеещи в средните географски ширини, съм предразположена към напълняване, а и майка ми тежеше почти 90 кг. Известно време при мен тази особеност не се проявяваше, макар че ядях много сладки и солени храни, а обичах и тестени изделия. Не наддавах вероятно защото се движех много и се занимавах сериозно със спорт (аз съм кандидат-майстор на спорта в категорията лека атлетика).


Родих дъщеря си, докато следвах, но не си взех академичен отпуск. Имах малко кърма и натрупаните килограми по време на бременността бързо изчезнаха. Като завърших института и клиничната ординатура, забременях за втори път. Сега вече имах възможност да си взема отпуск по майчинство (както правеха всички “бели” хора), за да се подготвя за раждането на здраво дете. През това време наддадох 25 кг. Животът ми стана спокоен – изпитите останаха в миналото, имах добра работа и възможност да се занимавам с наука… Бременността ми протичаше нормално, а аз се стараех да се храня “за двама”, при това се занимавах с кулинария като хоби. Мислех си, че след като родя, ще отслабна бързо, нали никога не съм била дебела. Оказа се обаче, че не съм познала.


След раждането кърмата ми отново беше недостатъчна и се налагаше да ям много. А и любимият ми съпруг, с цел да я направи по-калорична, започна да ми носи вкусни кифлички и сметанка. В резултат на всичко това, когато бебето стана на около четири месеца, (о, ужас!!!), теглото ми достигна максимума си – 85 кг, а колкото и да е странно, количеството на кърмата ми не се увеличи!


До този момент не се вълнувах особено как изглеждам: имах щастлив брак, чувствах се обичана и бях се отдала изцяло на грижите за децата – разходки, пеленки, кашички, а през нощта – четене на книги. Само че, кой знае защо, ми стана трудно да се качвам по стълбите до третия етаж, задъхвах се, а и тялото ми вече не бе така гъвкато, както преди.


Веднъж, докато децата спяха, аз размишлявах върху живота си и осъзнах, че няма да издържа да си стоя вкъщи година и половина, да не говорим за три. Помислих си и че скоро трябва да тръгна на работа, за да не изгубя професионалните си навици.


Хвърлих бегъл поглед в огледалото, в което моят закръглен силует не се побираше. Тогава се съблякох, започнах да се изучавам част по част и сълзите буквално започнаха да се леят от очите ми. Свидетел на този “оглед” внезапно се оказа моят съпруг, който се върна от работа. Любимият се втурна да ме успокоява и се поинтересува какво ме е разстроило толкова много.


– Моите безобразно тлъсти форми!!! – казах през

сълзи аз.


– Глупавичката ми, та аз обичам всичко това – повтаряше мъжът ми, – а и си майка на две прекрасни деца. Така че формите са като допълнителна екстра за жената.


– Как ще живея занапред, та аз не се харесвам такава. Трябва да се направи нещо с това – продължих да ридая аз.


Мъжът ми ме успокояваше, като се опитваше деликатно да ме убеди, че всички жени напълняват след раждането.


– А и при теб има известна предразположеност – майка ти е пълна, така че аз знаех каква ще станеш и бях готов за това.


– Извратен тип! – изкрещях аз. – Край, започвам да отслабвам!!!


– Нищо няма да ти помогне. Каквото и да правиш, няма да станеш такава, каквато беше, а и няма да ти позволя да се изтезаваш с гладуване. В тази ситуация гените са по-силни!


“Нищо няма да ти помогне!” – се въртеше в главата ми. Защо пък да не ми помогне нищо? До този момент всичко, което планирах, се получаваше. Почти винаги постигах поставените си цели.


“Никога няма да станеш такава, каквато беше” – звучи като присъда. А и какво общо има тук генетиката? Защо гените трябваше да са по-силни? Та нали те вече са изпълнили функцията си по отношение на мен: ръст, конструкция, цвят на косите, форма на очите. Аз съм изключително благодарна на гените и на родителите си за всичко това.


Каква връзка имат те с моето желание да се угоя?! Да, именно към желанието. Аз с удоволствие ядях бял хляб, тортички, колбаси, макарончета със сос, тлъста и маринована рибка, хайверче, сметанка… Никой не ме караше насила да дояждам след децата остатъците от грис, картофено и плодово пюре, никой не ме молеше да ям късно вечер и дори през нощта, докато четях книга. Старателно се тъпчех с вкусна калорична храна, поливах я с компоти и плодови сокове, без дори да се замислям, че на даден етап храната може да стане отрова. Слушах само своя организъм и следвах само неговите инстинкти. А той ме излъга. Разбрах, че храната може да стане много опасна за здравето. Не, не в смисъл на хранително отравяне, а като бавно и постепенно разрушава организма.


Един от първите явни симптоми на това разрушаване за мен стана наднорменото тегло. Дали причината беше в гените? Сигурна бях, че генетиката няма нищо общо тук! И щях да го докажа. За моето напълняване си бях виновна само аз. Беше се случило само защото аз съм пожелала така. (“На голямата крава млекцето е по-гъсто.”).


“Нищо няма да ти помогне” – звучи като камбанен звън, като сигнал за бедствие. Не, това не може да бъде, просто не може да бъде. Важна е целта, важно е желанието! Как ще се върна при колегите на работа с такива форми? Никой и никога не трябва да вижда моя позор.


Освен че съм любима съпруга и майка на две прекрасни деца, аз съм преди всичко жена и винаги ще имам потребност да се чувствам красива и стройна, а също и да получавам комплименти както по-рано, и то не само от мъжа ми. И, в края на краищата, искам да бъда уверена в себе си и да се обличам така, както пожелая. А здравето? Защо не помислих за него? Кой ми е дал право да бъда толкова безотговорна – пред себе си и пред близките ми?


А колко много неща остават, които трябва да свърша до края на живота си! Имам купища планове. Мой любим, миличък и единствен организъм, ще понесеш ли всичко това? Как можах да се отнеса така пренебрежително към теб? Бедното ми сърчице, не ти ли е трудно да изпълняваш своята функция, а именно да изпомпваш кръвта по километрите кръвоносни съдове на този огромен организъм? Мои любими крачета, как носите тази тежка дебелана? Точно в този момент започна всичко. До следващата нощ се бях затрупала с книги по физиология на храносмилането, ендокринология, генетика, теория на затлъстяването. На следващия ден пих само кефир (ферментирала млечна напитка, особено популярна в Русия и някои от бившите съветски републики), а после започнах да го редувам с ново за мен, внимателно контролирано хранене. Стараех се да пия повече вода и само вечер си позволявах чай с мляко, тъй като продължавах да кърмя сина си три пъти в денонощието. Целта, която бях си поставила в този момент, беше да намеря свой хранителен режим, за да възвърна отново стройната си фигура, но без да забравям правилото: недей да си вредиш! Здравето ми е най-важно, за да продължавам да се наслаждавам на майчинството и да успея да се справя с многобройните всекидневни задачи.


Промените се отразиха на всички вкъщи. Наложи се да махна от хладилника меките колбаси, пушените меса, маринованата тлъста риба. Топените сиренца прехвърлих на рафтчето на по-голямото дете. След като изчистих съдържанието на шкафовете, изнесох от къщи бонбоните (ядях ги само аз), големите количества бисквити и различни печени изделия. Престанах да купувам онези продукти, чието консумиране е трудно да се контролира: ядки, сушени плодове, сладки напитки и малките сочни плодове. Дадох на родителите си запасите от консервирани краставички и домати, а също и любимото ми сладко от вишни. Със съпруга ми се договорихме за взаимно разбиране и подкрепа.


И се започна! Килограмите видимо се топяха. Това ме радваше и бях безкрайно благодарна на своя организъм и на всяка негова клетчица за това, че и той ми помага.

През деня и през нощта, щом децата спяха, аз продължавах да чета “Физиология” и “Основи на диетологията”. Учех се да живея по нов начин, защото променях много важна част от живота си – хранителните си навици. Помагаше ми фактът, че имах точно поставена цел – здравето ми, а избавянето от излишното тегло беше следствие от възстановяването на здравето. Започнах да си фантазирам каква ще стана, след като постигна резултата, как ще изглеждам, какви дрехи ще мога да нося. А какво ще кажат съседите, роднините? Какви комплименти ще получавам отново от мъжа си и колегите? Как ще се радват децата, че имат млада и красива майка. И всичко това е достижимо. Предстои обаче наистина много работа – тежка и в същото време изпълнена с радост, защото работиш върху промяната на самия себе си, над своите навици, пристрастия, установени стереотипи. И след време осъзнаваш, че двете половини на твоето “аз” – тази, която иска да бъде стройна, и онази, която обича да си хапва – и двете са ти нужни, и двете са ти полезни. Най-важното е да не спориш с нито една от двете, а да поддържаш постоянно баланса помежду им, без да обиждаш нито едната от тях.


Желанието да си хапнеш не означава, че трябва начаса да седнеш и да изядеш цяла торта. Всяко желание трябва да се удовлетворява осъзнато. Затова започнах да си водя дневник и да записвам всичко, което планирах да сложа в уста.


Известно е, че за да контролираш желанията си, особено желанието за ядене, е нужна невероятна сила на волята. Дали аз имам достатъчно? Какво значи воля? Воля – това е човешкото намерение. Когато проявяваш силата на волята си, ти искаш или не искаш – много или не толкова силно, да направиш нещо. Вложиш ли и разум, ще удовлетвориш и желанието си, и ще запазиш здравето си.


А ако вече си зависим от храната? Да се опитваш да забравиш за нея с надеждата, че желанието ще отмине само, е празно губене на време. Затова по-лесно е да приемеш желанието, но да правиш осъзнат избор. Именно това разбиране, а също и придобитите нови знания ми помогнаха да структурирам графика на своето хранене по време.


.


.



Filed under: Книги от Ентусиаст, Нови книги Tagged: Ентусиаст, Маргарита Королева, Отслабнете завинаги, диетолог image image image image image image image image

Източник: http://knigomrezha.wordpress.com/2011/05/07/%d0%be%d1%82%d1%81%d0%bb%d0%b0%d0%b1%d0%bd%d0%b5%d1%82%d0%b5-%d0%b7%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d0%bd%d0%b0%d0%b3%d0%b8/



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigomrezha
Категория: Изкуство
Прочетен: 587399
Постинги: 215
Коментари: 65535
Гласове: 693
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031