Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.12.2010 03:38 - „Песен за Бащите на Прехода”. Стихотворения от Ивайло Иванов
Автор: knigomrezha Категория: Изкуство   
Прочетен: 1833 Коментари: 1 Гласове:
1



Издателство Ерго представя най-новата си книга.


Песен за Бащите на Прехода” от Ивайло Иванов

Издателство: Ерго, 2010, 144 с.


Цена: 9 лв.


image


Художествена литература -> Българска художествена литература -> Съвременна българска литература -> Българска поезия


Една от многото истории на душата ми, на фона на социалните девиации и преобразования през последните двадесет години у нас. Книга, стягаща примката на хоризонта като конвулсии на водни кръгове около душата ми. Обратното броене на надеждата. Абортиралото време на прехода. И краткия ми вик на погнуса, протест и проклятие срещу тези, които узакониха този начин на живот в България. И правото ми да мразя… Дано децата им да изкрещят по техен адрес същото!…


Авторът


„Мен мутрите ме направиха добър! И политиката на Първанов ме направи десен. Като видях моралния банкрут на три социалистически правителства, сърцето ми, с един откат на пушка изтрещя срещу погнусата и мрака, червата ми се преобърнаха отвътре, и ето ме днес на страната на доброто, и ето ме, „морален”, изцелен, спасен и… празен!”


Ивайло Иванов, „Песен за Бащите на прехода”


Сто двадесет души те бяха на брой,

но пет се обадиха, че от съклет

в неделя са болни: отсъстваха пет!

На сто и петнайсет платиха им в брой!

Платиха им в брой!…


Мяркат се в утринна дрямка унесени,

в сънни, далечни гори

тез, дето завчера бяха обесени.

С песен на устни умри!


Чезнат звездици, по пътя изгубени,

чезнат по шеметен път -

сякаш прощават се хора погубени,

сякаш архиви горят!…


Може днес да не дойдеш на среща,

но след ден, но след два, но след три

компроматорът в теб се досеща,

и на явката цъфваш към три!…


Стига „заеми”! Стига лъжи!…

Дай ми папките с цялата „проза”!

Туй, което във нея тежи,

и в печата след туй да тъжи!…


Искам аз за невроза – невроза!…


¤


Другите за Ивайло Иванов


Една умна, решителна и същевременно екзотична книга, съдържаща обемни, релефни и цветисти поетични текстове, които настояват да внимаваш, когато ти говорят, защото самите те са отговорни към своите съдържания, застават зад тях с твърдо поет ангажимент към посланията, които изстрелват отвътре. Риск, който Ивайло Иванов е поел и който успешно удържа – да говориш очи в очи.


Илко Димитров


В книжка I от поредицата „Нова българска лира” ярката поетика на Ивайло Иванов сплита изкусно, по Радой-Ралиновски, модерния с класическия изказ, екстравагантното – с митологичното. Насладата е за читателя.


Мартин Христов


Ивайло Иванов е ироничен алхимик, чиято поезия превръща баналността на живота в злато. Въпреки че това е невъзможно.


Бойко Пенчев


* * *


Препоръчваме Ивайло Иванов в liternet.bg


.


.



Filed under: Книги от Ерго, Нови книги Tagged: Ерго, Ивайло Иванов, Песен за Бащите на Прехода, Стихотворения, двадесет години, преход image image image image image image image image

Източник: http://knigomrezha.wordpress.com/2010/12/15/%d0%bf%d0%b5%d1%81%d0%b5%d0%bd-%d0%b7%d0%b0-%d0%b1%d0%b0%d1%89%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d1%85%d0%be%d0%b4%d0%b0-%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d0%b9%d0%bb%d0%be-%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d0%bd/



Гласувай:
1



1. balgarski7vinarki - Aktualno - javkata, plashtane v broi, vse zagatnati momenti ot
24.12.2010 06:16
temata za osnovnata marsotia v Bg obshtestvoto- dosietata,6-to,podrapvanite konzi
na jivotite ,
Haresva mi.
I vse pak - kak da se varvi napred v usloviata na vsichko tova- edinstvenata mi nadejada e Evropa- shte se izrazia obrazno laicheski - da razbie komputarnite zentrove na bivshoto shesto i na sektata i estestveno da likvidira obslujvashtia personal.Zialata tazi ogromna - v % kam broi na narodonaselenieto otvratitelna shaika na obucheni potomzi i posledovateli na t.nar. Kontrol chrez dosietata.
Ama tova e samo mechta- da , mechta za kiber-spasitel pod formata na evropeiski desant -da ni osvobodi ot scenariite, koito vijdame kakvo priciniha i prodaljavat da prichiniavat.
Po-otvratitelno upravlensko tialo Bg dosega ne e imala - govoria za parlamenta kato zialo, Borisov e figura v scenaria, ne che mi e simpatichen, niama za kakvo-nito sam Gerbadjiika, nito sam restitutka oblajila se i ot obshtinskoto , za onezi tam - ohranenata pihtia zad nego - za tiah mi e dumata.
Ta tova e mechtata mi v obshtestven plan - kiber teror ot Evropa, dokato se likvidirat
parasitite, znachi eto sujet za pismo do Diado Koleda - molia te donesi im...
Veseli praznizi
/ot edna predostatachno vidiala shto e prehod i kak se pravi tova v Bg/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: knigomrezha
Категория: Изкуство
Прочетен: 591069
Постинги: 215
Коментари: 65535
Гласове: 693
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930