Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2009 23:09 - Френски бестселър в български превод - „Елегантността на таралежа“ от Мюриел Барбери
Автор: knigomrezha Категория: Изкуство   
Прочетен: 1571 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 27.12.2009 23:25


Елегантността на таралежа от Мюриел Барбери

Издателство: Факел Експрес, 2009, 304 с.

Цена:  15 лв.  -> 14,25 лв. 

Преводна художествена литература

image

„Казвам се Рьоне. На петдесет и четири години съм. От двайсет и седем години съм портиерка в къщата на ул. „Грьонел“ № 7, красив богаташки дом. Вдовица съм, дребна, грозна, пълничка, имам мазоли на краката и, ако съдя по някои неприятни за самата мен утрини, от устата ми се носи дъх на мамут. Тъй като рядко съм приветлива, макар и винаги учтива, не ме обичат, но ме търпят, защото отговарям напълно на представата, превърната в парадигма от натрупванията в общественото съзнание, за портиерка в жилищна кооперация.“

„Аз съм на дванайсет години, живея на ул. „Грьонел“ № 7 в тузарски апартамент. Въпреки това, въпреки целия този късмет и всичкото това богатство, знам много отдавна, че крайното ни предназначение е бурканът за рибки. Откъде го знам ли? Работата е там, че съм много интелигентна. Нещо повече, изключително интелигентна. Затова взех решението си: в края на тази учебна година, в деня, в който ще навърша тринайсет години, на 16 юни, ще се самоубия.“

*

Мюриел Барбери (Muriel Barbery) е родена през 1969 г. в Казабланка. Завършва елитно висше училище в Париж и преподава философия. Заема пето място в класацията на най-популярните писатели в света за 2008 г. „Елегантността на таралежа“ е вторият й роман, с който тя оглавява списъка на бестселърите във Франция в продължение на 30 седмици и две години след издаването му неизменно е сред най-търсените автори. За една година романът е преведен в целия свят, претърпява 50 издания и се продава в милионни тиражи. След излизането му М. Барбери се преселва в Япония.

*

„Формулата, която накара повече от половин милион читатели във Франция да се влюбят в „Елегантността на таралежа“, съдържа между другите съставки на рецептата тънък хумор, възвишени чувства, изключителна литературна ерудиция, изтънчен и значителен литературен вкус“. (La Repubblica)

***

Muriel Barbery at Amazon.co.uk


image


The Elegance of the Hedgehog
by Muriel Barbery


image

The Gourmet by Muriel Barber


Тагове:   книги,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: knigomrezha
Категория: Изкуство
Прочетен: 589989
Постинги: 215
Коментари: 65535
Гласове: 693
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930